- Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти. (https://drive.google.com/file/d/1hRZF0jV7sJ0-QTzvEJqO03ObhrotjFes/view?usp=sharing)
- Про організацію освітнього процесу дітей з ООП у 2023 – 2024 н.р.
(Лист МОН № 1/13094-23 від 31.08.2023 р. https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-organizaciyu-osvitnogo-procesu-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-u-20232024-navchalnomu-roc)
- Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми Ліцею № 16 імені Володимира Козубняка
(https://docs.google.com/document/d/1qL6RjpZ8SEMk2MzW9yg9SAK49cG54YE0yXZ90oRhClY/edit?usp=sharing)
Що таке інклюзивна освіта?
Інклюзивна освіта дає можливість усім учням у повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.
Переваги інклюзивної освіти:
- Діти навчаються разом у звичайній школі.
- Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
- Діти отримують можливість жити разом з батьками.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
- Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.
Поради батькам:
(https://drive.google.com/file/d/1im5Q8js11ueLNRiuVzSLKfqm96xzJ_p8/view?usp=drive_link)
Мета посібника – відповісти на основні запитання про впровадження інклюзивної освіти в навчальних закладах системи дошкільної та загальної середньої освіти, які найчастіше виникають у педагогів і батьків. Посібник створено у формі запитань і відповідей. Відповіді на запитання містять посилання на основні законодавчі та нормативно-правові документи, інші літературні джерела, а також коментарі, які можуть не співпадати із зазначеними першоджерелами. Ми робимо це для того, щоб читачі краще зрозуміли суть інклюзії, а також віримо, що краще розуміння цього процесу приведе до нових, покращених змін як у законодавстві, так і у практиці.
♥ ♥ ♥
На виконання Закону України «Про освіту» від 05.09. 2017 р. №2145-VIII, Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463-IX (із змінами), постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти», Постанови КМУ від 21.02.2018 № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» (зі змінами), листа Міністерства освіти і науки України від 03.08.2023 № 1/11479-23 «Про методичні рекомендації», відповідно до висновків Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, на підставі заяв батьків учнів, за погодженням з Департаментом освіти та науки Хмельницької міської ради, з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти, реалізації прав дитини з особливими освітніми потребами на освіту, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, в 2024-2025 навчальному році організовано два класи (2-Б, 2-Г) з інклюзивним навчанням.