СХВАЛЕНО
рішенням засідання педагогічної ради
Хмельницького колегіуму
ім. В. Козубняка
Протокол № 6 від 10.01.2023 року
Для учнів, які утруднювались із виконанням завдання, припускались помилок | Для учнів, які демонструють прогрес у навчанні | Для учнів, які мають значні успіхи |
---|---|---|
Не все вдалося, наступного разу буде краще | Ти робиш значні успіхи | Цікава думка! |
Потренуйся виконувати таке завдання | Ти рухаєшся в правильному напрямку | Бездоганна робота! |
Є над чим працювати, я тобі допоможу | З кожним разом все краще! | Талановито! |
Спробуй самостійно знайти помилку | Вітаю, тепер ти це розумієш! | Це дуже цікавий спосіб! |
Перевір це завдання | Вітаю, тобі підкорилося складне завдання! | Красиве рішення! |
Треба повправлятися це | Ти швидко вчишся! | Краще не буває! |
Виконай це завдання ще раз | Ми недарма попрацювали! | Я тобою пишаюсь! |
Ти сьогодні багато працював... | Значно краще... | У тебе все вийшло |
Треба ще раз повторити цю тему | Це завдання вдалося найкраще... | Бездоганна робота! |
Не поспішай, відшукай помилку | Було важко, але ти впорався (лась)... | Можеш допомогти іншим |
Сьогодні краще, ніж вчора... | У тебе все виходить. Продовжуй у тому ж дусі | Так тримати! |
У тебе все вийде... Спробуй ще... Уважніше, будь ласка | В тебе є прогрес | Оригінальне рішення, Фантастично! |
Старайся, ти можеш... Треба потренуватися ще | Цілком слушно | Неймовірно, приголомшливо! |
Завантажити форму у форматі Word
Завантажити форму у форматі pdf
Форма оцінювання командної роботи. Середні класи
Учні використовують цю форму , щоб оцінити свої вміння співпрацювати з іншими
|
4 |
3 |
2 |
1 |
Управління власним навчанням |
Я беру вдумливу, активну роль у моєму власному навчанні. Я щоденно роблю виклик собі, тому я можу зробити все можливе для успіху групи. Я постійно демонструю щире бажання вчитися і ділитися своїми ідеями з моїми однокласниками. |
Я зазвичай беру активну роль у моєму власному навчанні, тому я можу зробити все можливе для успіху групи. Я часто ділюся своїми ідеями і ставлю запитання однокласникам. |
Я іноді беру активну роль у моєму власному навчанні. Я іноді ділюся своїми ідеями і ставлю запитання однокласникам. |
Я рідко активну роль у моєму власному навчанні. Я часто не беру участь у спільному обговоренні і діяльності. Я рідко ділюся моїми ідеями і ставлю запитання однокласникам. |
Виконання завдань |
Я завжди вдумливо виконую повністю мої завдання, і я готовий внести свій вклад в роботу групи. Моя робота показує, що в мене є велике прагнення до навчання. |
Я виконую мої завдання, і я готовий внести свій вклад в роботу групи. |
Я, напевне, потребую нагадування, щоб виконувати завдання, щоб група не чекала мене і я маю збільшити мій вклад у роботу групи. |
Я не завершую мої завдання, і я не завжди готовий внести свій вклад в роботу групи. мені постійно потрібно нагадувати про виконання завдання. |
Участь в обговорен нях |
Я ініціюю обговорення, ставлю важливі питання, і виступаю в якості лідера в групі. |
Я регулярно беру участь в обговореннях, висловлюю свої ідеї, ставлю важливі запитання і аргументую свою точку зору. |
Я іноді беру участь в обговореннях, але рідко висловлюю свої ідеї, ставлю важливі запитання і аргументую свою точку зору. |
Я не беру участь в обговореннях. |
Активне спілкуванн я |
Я відстоюю аргументами мої думки та ідеї. Я також уважно слухаю інших. |
Я ділюся своїми думками і ідеями. Я слухаю моїх однолітків з повагою. |
Я рідко ділюся своїми думками і ідеями. Я вислуховую моїх однолітків. |
Я не ділюся своїми думками і ідеями. Я рідко вислуховую моїх однолітків, або не толерантно ставлюся до ідей інших учасників. |
Таблиця ЗХД до теми «Трикутники»
(З наю, Хочу дізнатися, Дізнався (-лася))
На початку вивчення теми учні заповнюють перші два стовпці таблиці, після завершення – третій. Потім порівнюють зміст стовпців таблиці (можна використовувати як в роздрукованому вигляді, так і в електронному)
Що я знаю про трикутники? |
Що я хочу дізнатися про трикутники? |
Що я дізнався (-лася) про трикутники? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Контрольний список для обговорень. Старші класи
Контрольний список використовується вчителями для оцінювання навичок ведення дискусій учнями старших класів (в процесі виконання спільного завдання чи роботи над проектом)
|
Дати спостере ження |
Коментарі |
Постійно/ Іноді/ Рідко |
Учень привносить в дискусію достатньо власного досвіду та власних ідей |
|
|
|
Учень обговорює з ентузіазмом без монополізації дискусії |
|
|
|
Учню подобається обговорювати |
|
|
|
Учень спонукає однокласників до обговорення |
|
|
|
Учень використовує вдалу аргументацію для відповіді на протилежні ідеї |
|
|
|
Учень вдумливо працює з коментарями та зауваженнями інших |
|
|
|
Учень шукає точки/області згоди з протилежними точками зору |
|
|
|
Учень вдало використовує гумор при відповіді на протилежні думки |
|
|
|
Учень демонструє залучення до обговорення через відповідну мову тіла |
|
|
|
Учень використовує надійну інформацію для підтримки своїх доказів |
|
|
|
Учень ставиться до критики своїх думок з повагою |
|
|
|
Учень змінює свою думку за необхідності |
|
|
|
Учень підсумовує і перефразує коментарі інших |
|
|
|
Учень виконує правила для дискусій, встановлені в класі |
|
|
|
Учень розмірковує над коментарями однокласників |
|
|
|
Заванатажити цей документ у форматі Word
Завантажити цей документ у форматі pdf
Діти мають вміти навчатися самостійно, розуміти, що розповіді дорослих чи підручник – це лише одне з джерел інформації, дає орієнтир, але не є істиною в останній інстанції. Тому ми маємо перевіряти не лише знання дітей, а й уміння їх використовувати, уміння і прагнення співпрацювати, бажання навчатися, зацікавленість тощо. А ще педагог має оцінювати й свою роботу, коригувати траєкторію навчання, вміти гнучко реагувати на різні ситуації, по-різному організовувати заняття та уроки, вибудувати індивідуальну освітню траєкторію кожної дитини тощо.
Що допомагає оцінити формувальне оцінювання?
Формувальне оцінювання виявляє рівень зацікавленості дітей пізнавальною, навчальною або іншими видами діяльності, допомагає визначити, до якої міри діти мотивовані, зацікавлені окремими формами роботи.
Формувальне оцінювання допомагає також визначити здатність дітей використовувати на практиці здобуті знання та вміння, рівень розуміння змісту понять і залучення їх до активного словника дітей.
Формувальне оцінювання може допомогти оцінити взаємодію педагога, дітей і батьків.
Такі знання допомагають педагогу вчасно коригувати свою діяльність так, щоб кожній дитині було комфортно й цікаво, а також бачити те, над чим іще треба попрацювати.
(Ірина Стеценко, науковий співробітник Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук України та Міністерства освіти і науки України, м. Київ)
Завантажити файл у форматі Word
Завантажити файл у форматі pdf
Контрольний список для обговорень. Старші класи
Контрольний список використовується вчителями для оцінювання навичок ведення дискусій учнями старших класів (в процесі виконання спільного завдання чи роботи над проектом)
Завантажити документ у форматі Word
Завантажити документ у форматі pdf
Індивідуальна картка навчального поступу учня
Ім’я учня______________________________________
++ має значні успіхи; + демонструє помітний прогрес V досягає результату з допомогою вчителя; ! потребує значної уваги і допомоги |
||||
Ціль / уміння |
дата |
дата |
дата |
дата |
Відповідає на питання «так/ні» |
+ |
+ |
++ |
++ |
Відповідає на спеціальні питання |
! |
V |
V |
+ |
Взаємодіє з іншими |
|
|
|
|
Завантажити цей документ у форматі Word
Завантажити документ у форматі pdf
Організація формувального оцінювання:
п’ять порад для вчителя початкових класів
1. Формулюйте навчальну мету — об’єктивну та зрозумілу для учнів.
2. Ознайомлюйте учнів із критеріями оцінювання.
3. Забезпечуйте активну участь учнів у процесі оцінювання.
4. Навчайте учнів аналізувати свою діяльність — рефлексувати.
5. Корегуйте спільно з учнями підходи до навчання з огляду на результати оцінювання.
Завантажити цей документ у форматі Word
Завантажити цей документ у форматі pdf
Формувальне оцінювання
Формувальне оцінювання відстежує особистісний розвиток дитини та хід опанування нею навчального досвіду як основи компетентності
Формувальне оцінювання – це інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителеві відповідно адаптувати освітній процес та відстежувати особистісний розвиток дітей.
Таке оцінювання дозволяє: