Ознайомитися з анамнезом дитини, мати уявлення про основні види порушень психофізичного розвитку дитини;
Вивчити стан уваги, стомлюваності, темп роботи кожної дитини;
Ураховувати стан слуху, зору, особливості моторики та загального фізичного розвитку учня;
Бути добре ознайомленим з приладами, які використовують учні з порушеннями зору і слуху, перевіряти придатність слухових апаратів, стежити за чистотою окулярів;
Навчитися визначати, оцінювати і створювати навчальне середовище для дітей з різними потребами;
Зрозуміти важливість цілеспрямованого залучення до роботи з дітьми членів родини, встановлення з ними партнерських стосунків;
Навчитися спостерігати за дітьми та оцінювати їх розвиток під час занять;
Закінчувати заняття, коли діти втомилися чи стали неуважні;
Навчитися адаптувати навчальні плани, методики, матеріали та середовище до специфічних потреб дітей;
Створювати оптимальні умови для спілкування, сприяти налагодженню дружніх стосунків між дітьми у колективі;
Формувати в дітей досвід налагодження та підтримання стосунків у соціумі, навичок адаптації до соціального середовища;